کد مطلب:152432 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:172

امیرالمؤمنین به احترام غبار کربلا،جنازه ی مرد فاسق را به نجف راه دادند
مرحوم تاج الدین حسن سلطان محمد قدس سره در كتاب تحفة المجالس می نویسد:

در بغداد مرد فاسقی بود، كه در هنگام احتضار وصیت كرده بود كه مرا به نجف اشرف ببرید و در آنجا دفن كنید. شاید خداوند مرا بیامرزد و به خاطر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام ببخشد.

چون وفات كرد، قوم و خویشان او حسب الوصیه، او را غسل دادند و كفن نمودند و در تابوتی گذاشتند و به سوی نجف حمل كردند.

شب، حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به خواب بعضی از خدام حرم خود آمدند و فرمودند: فردا صبح نعش فاسقی را از بغداد می آورند كه در زمین نجف دفن كنند. شما بروید و مانع این كار شوید و نگذارید كه او را در جوار من دفن كنند!

فردای آن شب، خدام حرم مطهر، یكدیگر را خبر كردند وبیرون دروازه ی نجف رفتند و ایستادند تا نگذارند نعش آن فاسق را وارد كنند. ولی هر قدر انتظار كشیدند،


جنازه ای نیاوردند!

شب بعد، باز در خواب دیدند كه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: آن مرد فاسق را - كه در شب گذشته گفتم، نگذارید او در نجف دفن شود - فردا می آورند. به استقبال او بروید و او را با عزت و احترام بیاورید و در بهترین جاها دفن كنید!

گفتند: آقا، شب قبل فرمودید: نگذارید دفن شود! و حالا می فرمایید: در بهترین جاها دفن شود؟!

حضرت فرمودند: آنهایی كه آن نعش را می آوردند شب گذشته راه را گم كردند و عبورشان به زمین كربلا افتاد. باد وزیده است و خاك و غبار زمین كربلا را در تابوت او ریخته است. به بركت خاك كربلا و احترام فرزندم حسین علیه السلام، خداوند از جمیع تقصیرات او گذشت و او را آمرزید و رحمت خود را شامل حالش گردانید! [1] .


[1] كرامات الحسينية ج 1، ص 200، به نقل از تحفة المجالس.